מערת המתבודד בנחל יצהר

"מערת המתבודד", מערה קטנה במצוק הנחל, אליה מטפסת מערכת של ארבעה סולמות מתכת בגובה של כ כ- 15 מ'. למרגלות המצוק יש כאן קבוצת עצי חרוב ושולחנות פיקניק.

לפי מסורת דרוזית מקומית בכפר ג'וליס הסמוך, במערה התבודדשיח' עלי פארס, קדוש דרוזי, והופעת המעיין הסמוך מיוחסת לו. המקום מהווה אתר עלייה לרגל לתושבי האזור.

ניתן לטפס בסולמות בזהירות ולהגיע למערה עצמה, שהיא כוך צר ובו לחלוחית מים. המקום במערה מצומצם, ומומלץ שלא יהיו יותר משניים-שלושה אנשים כל פעם בסולמות ובמערה.

מערה בה התבודד הנזיר הדרוזי שייח עלי פארס הדרוזי 46 יום באמצע המאה ה18. ברבות הימים נהפך לאחד הקדושים הדרוזיים הנערצים ביותר. קברו נמצא בכפר ג'וליס (לא רחוק משם קבור גם שייך אמין טריף המנהיג הנערץ של הדרוזים במאה ה 20). ההגעה ממערב (ברכב) עד קרוב לאיזור המערה, אפשרית מירכא, הכניסה בשביל מסומן למרגלות לרפת הגדולה. יש לעבור בתוך צינור (מעביר מים גדול) העליה למערה בעזרת סולם. דרך נוספת ממזרח מפלך ברגל בשביל מסומן כחול יפה נוף על המצוק בגדה הדרומית של נחל יצהר . המערה קטנה (שני אנשים בקושי בשפיפה??? ראו תמונה), על תקרתה נטיפים קטנים ובקרקעיתה גומות לאיסוף מי נטיפים לצרכי שתיה. הגומות, עפ"י האגדה, נחצבו ע"י הנזיר הדרוזי כמו גם גומות טיפוס ע"ג הקיר התלול של המצוק.

סוג המערה:
ציוד מיוחד: אין
הערות ואזהרות:
לשלב בטיול בסביבה עם: